Verkoopprocedure project Bolderkade, Ouderkerk aan den IJssel
Vanaf het abonneren op de nieuwsbrief tot aan het moment dat u de sleutel ontvangt van uw appartement: bij de aankoop komt heel wat kijken. Daarom hebben we alle stappen overzichtelijk voor u op een rij gezet.
Stap 1: Abonneren nieuwsbrief en woonaccount aanmaken
Door u aan te melden als geïnteresseerden maakt u een digitaal woonaccount aan. In deze persoonlijke woonomgeving vindt u de verkoopdocumentatie onder het kopje 'mijn documenten' en houden wij u op de hoogte via nieuwsbrieven.
Stap 2: Keuze maken voor uw appartement
Wij willen u vragen om uw persoonlijke woonomgeving compleet te maken. Door op de button ‘Aanmelden voor een Woning’ op de projectwebsite te klikken krijgt u toegang tot uw persoonlijke woonomgeving. In deze woonomgeving kunt u via de knop ‘Mijn appartement’ uw favoriete appartement/appartementen opslaan. U kunt dit ook doen door via de button Woning Keuze op een appartement te klikken en vervolgens op de ‘Interesse’ knop, links onderin.
Via deze Woning Keuze kunt u alle appartementen bekijken en per appartement de koopsomindicatie en verdere informatie bekijken en downloaden.
Let wel op: u geeft uw voorkeuren aan, dit betreft geen definitieve inschrijving. Wanneer de verkoop definitief is gestart, kunt u zich via uw persoonlijke woonomgeving definitief inschrijven.
Stap 3: Informatie
Van Herk Nieuwbouw Makelaardij informeert u graag over de Bolderkade, bij hen kunt u terecht met uw vragen. Ze zijn bereikbaar op nieuwbouw@vanherk.nl en 0180 530 000. Schroom zeker niet om even contact op te nemen.
Stap 4: Inschrijving
De verkoop is gestart. Op de website ziet u welke appartementen nog beschikbaar zijn. U kunt zich registreren, daarna kunt u zicht inschrijven voor één of meer woningen.
Stap 5: Financiële check
Vervolgens is het belangrijk om te weten of u de woonlasten van uw appartement kunt dragen. Tijdens de periode van de voorinschrijving kunt u een financiële check uit laten voeren. Als de definitieve inschrijving start kunt u de deze financieringsverklaring toe voegen aan uw digitale inschrijving. U krijgt zo voorrang bij de toewijzing.
Samen met de hypotheekadviseurs van Koos Rook Financiële Diensten bekijkt u uw financiële situatie en of uw het appartement met bijkomende kosten kunt betalen (hier zijn voor u geen kosten aan verbonden). Dit kan telefonisch, aan huis, op kantoor of via een videogesprek.
U ontvangt een financieringsverklaring welke u kunt toevoegen aan uw inschrijving. Een blanco financiële verklaring is te bekijken via de projectwebsite bij het kopje ‘downloads’.
Uiteraard bent u vrij om te bepalen bij welke aanbieder u uiteindelijk uw hypotheekaanvraag wilt doen.
Gegevens Koos Rook Financiële Diensten
Parallelweg 1A, 2921 LE Krimpen aan den IJssel, Tel: 0180 513 069, Email: info@koosrook.nl
Stap 6: Toewijzing
De toewijzing heeft inmiddels plaatsgevonden. Een beperkt aantal appartementen is nog beschikbaar.
Kandidaten die een volledig ingevulde en ondertekende financieringsverklaring van Koos Rook Financiële Diensten toevoegen bij hun inschrijving hebben een beduidend grotere kans op een succesvolle aankoop.
Stap 7: Uitslag toewijzing en verkoopgesprekken
Na de reeds verstreken sluitingsdatum starten de verkoopgesprekken. De kandidaten die een appartement toegewezen hebben gekregen worden na de toewijzing uitgenodigd voor de informatieve verkoopgesprekken bij de makelaar. Na afloop van het verkoopgesprek kunt u beslissen of u een optie wenst op het appartement. Zo ja, dan krijgt u vanaf dat moment 1 week een optie op het betreffende appartement.
Wanneer u besluit tot aankoop, dan is de volgende stap dat de koop- en aannemingsovereenkomst worden opgemaakt en getekend. Als u afziet van de aankoop volgt een afspraak met een reserve-kandidaat voor het desbetreffende appartement.
Stap 8: Tekenen overeenkomsten
Uiterlijk een week na de optieperiode tekent u de overeenkomsten bij/met de makelaar.
Dat zijn er vier.
Koop appartementsrecht
- Koopovereenkomst met Lambrane OntwikkelingRealisatie appartement met zekerheid
- Aannemingsovereenkomst met Mattone Bouwmeesters
- Projectovereenkomst met Afbouwborg Nederland
- Depotovereenkomst bij notaris voor Afbouwborg Nederland
Gefeliciteerd, het appartement is van u!
Stap 9: Uitnodiging kopers¬adviseur en showroom¬traject
Uw appartement wordt gerealiseerd door Mattone Bouwmeester. Na het tekenen van de koop-/aannemingsovereenkomst neemt de kopersadviseur, contact met u op voor het plannen van een afspraak.
Tijdens deze afspraak worden de procedures en mogelijkheden van het project toegelicht. Daarnaast kunt u uw bouwtechnische vragen stellen en uw standaard of individuele wensen kenbaar maken.
Ook wordt u tijdens het koperskeuzeproces uitgenodigd door de, bij het project aangesloten, showrooms voor uw, keuken, badkamer en toilet.
Stap 10: Tekenen leveringsakte
Op het moment dat de termijnen van de ontbindende voorwaarden zijn verstreken en de opschortende voorwaarden zijn vervuld ontvangt u van ons een ‘goednieuwsbrief’. Dat betekent dat er definitief gebouwd gaat worden!
Nu is het tijd om naar de notaris te gaan voor het passeren van de leveringsakte. U ontvangt van de notaris een uitnodiging om de leveringsakte te komen tekenen.
Getekend? Gefeliciteerd, nu bent u officieel eigenaar van de grond en het (in aanbouw zijnde) appartement!
Stap 11: Bouw en oplevering
De bouw van de Bolderkade start naar verwachting in het 3e kwartaal van 2023, mits alle vergunningen zijn verleend en 36 appartementen zijn verkocht.
In het 4e kwartaal van 2024 hopen wij u de sleutel van uw appartement te kunnen overhandigen.